Logo, logotip, slogan

Slovenija 

Vlada je letos poleti razpisala in izpeljala natečaj za oblikovanje novega logotipa in slogana Slovenije. Natečaj je povzročil burne reakcije s strani stroke in politike. Sporni pri natečaju so: sestava komisije (Aleksander Zorn, Dimitrij Rupel, Andrej Vizjak, Vasko Simoniti, Janez Lenarčič, Gregor Krajc, Japec Jakopin, Janez Bogataj, Tanja Radež in Aleš Kristančič), čas natečaja (poleti je večina ustvarjalcev na dopustu), ločitev logotipa od slogana, ponižujoče nizka nagrada, ne-ekskluzivnost (nagrajeni slogan je že obstajal, tudi predsednik vlade Janša ga je že uporabljal), itd. 

Logo so oblikovali v podjetju Luks Studio. Za navdih so si izbrali tri simbole: Triglav, srce in lipov list. S srcem so želeli povedati, “da prihajamo v obdobje ljubeznivosti in sodelovanja.” 
 Razvoj loga SLO 

Naslednja shema predstavlja smernice za uporabo loga oziroma logotipa.
Aplikacije logotipa

Na podlagi videnega moram reči, da je bila sestava komisije res nesrečna. Nagrajeni logo ne deluje toplo, tlačenje treh simbolov skupaj v enega grdo iznakazi predvsem srce. V tem se strinjam z Andrejem Košakom, ki v logu najprej zagleda požar, in ga asociira na gasilsko brigado ipd.

Poglejmo, s kakšnimi logi se predstavljajo nekatere druge države.

 Trinidad Tajvan Švica BolgarijaŠpanija Malta Avstralija Hrvaška

Najprej opazim, da imajo vsi podlago bele barve. Vsi se širijo v prostor. Slovenski se zapre med štiri stene … Z izjemo hrvaškega sta pri vseh prisotni rumena in rdeča. V hrvaškem sta samo rdeča in modra, zato ne deluje tako toplo kot malteški, čeprav v njem prevladuje modra. Razen tajvanskega imajo vsi simpatičen in originalen logo.V slovenskemu logu je ozadje modro, linije v logu so ostre, tipografija je uradniška. Izgleda prav grozno. Kdo bi v njem lahko videl celo krvavo solzo. Brrr!

Together since 1957

Tudi logotip Evropske unije, ki naj poudari 50-letnico Rimske pogodbe, deluje pozitivno, v stilu zgoraj omenjenih turističnih destinacij. To velja tudi za večino ostalih predlogov iz ožjega izbora natečaja Evropske komisije.

Na kratko še mnenje o sloganu (I feel Slovenia). Iznašla ga je Agencija Nuit.

Strinjam se s prevladujočim menjem, da je bil slogan “Na sončni strani Alp” še najbolj posrečen. Njegove odlike so: najprej nekaj dejansko pove (da imamo sonce, smo nekje blizu Alp in da je lepše kot na drugi strani); kar sam se vtisne v spomin; vsebuje kanček humorja in kanček patriotizma; tujce poučuje o geografski legi Slovenije, z njim se lociramo v širši prostor obalpski prostor; predvsem pa: Slovenci smo ga sprejeli!

Japec Jakopin je glede tega povedal bistvo: “Najprej mora delovati v Sloveniji, šele nato lahko svetu sporočamo, kdo smo.Zelo se strinjam! Ampak nagrajeni slogan (I feel Slovenia) žal ni tak. Tega slogana Slovenci ne moremo zares ponotranjiti. S slovensko različico, “začutimo Slovenijo!” oziroma “Čutim Slovenijo“,  bi šlo lažje. Vendar pa slednja nič ne pove, ni konkretna. Če si poskušam predstavljati tujega turista, ki bi o sloganu povprašal mimoidočega Slovenca, bi mu slednji morda rekel, da je to dober vic …

Komisija je torej, sodeč po izjavah njenih članov, vedela, kaj hoče. Imela je dobra izhodišča, izbrala pa je slabo. Razlog za to vidim predvsem v sestavi komisije. Apeliram, da razpišejo nov natečaj, tako da bodo odločanje vsaj v končnem koraku prepustili širši množici: strokovna komisija (po možnosti brez politikov ali vsaj brez Rupla) bi predlagala ožji izbor, odločili pa bi prebivalci s telefonskim ali pisnim glasovanjem. Če se to zdi preveč naivno, pa svetovalcem vlade v branje priporočam knjigo o modrosti množic (James Surowiecki: The Wisdom of Crowds).

Še nekaj o naslovu: Logo je najbolj osnovni znak, na katerem se gradi prepoznavnost znamke. Logo je tisto, kar se vizualno najbolj vtisne v spomin. Napis v izbrani tipografiji (nabor znakov) je logotip. Slogan je udarno geslo, ki mora biti privlačno in zapomnljivo. Aplikacije so primeri uporabe loga na promocijskih materialih.

2 Responses to “Logo, logotip, slogan”

  1. ervinator Says:

    Protesti so uspeli: vlada je zavrnila predlog logotipa …

  2. ervinator Says:

    O nadaljevanju zgodbe poročajo na Vesti.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: