Minuta za vzpenjačo

Včeraj je bila uradna otvoritev ljubljanske tirne vzpenjače. To pomeni, da je bila vožnja rezervirana le za povabljene goste (!?) in da je od danes naprej plačljiva. Vzpenjači napovedujem žalostno prihodnost.

Gradnja vzpenjače v Ljubljani duhove burila šest let. Vanjo so bili neposredno vpleteni trije župani:  Vika Potočnik, Danica Simšič, Zoran Janković. Zadnji ima vsaj toliko smisla za celovite rešitve, da se zaveda nujnosti parkirišča ob vznožju gradu. Vsi trije so se včeraj v njej skupaj popeljali na Ljubljanski grad.

Najhujša ljubljanska škodljivka je bila nedvomno V. Potočnik, ki je le nekaj dni pred drugim krogom županskih volitev s švicarskim izvajalcem del Garavento (vmes se je zgodil prevzem, tako da je to danes avstrijsko podjetje Doppelmayr Garaventa Group) podpisala pogodbo, po kateri bi bil odstop od nje za Ljubljano skoraj enako drag kot sama gradnja. Nekaj podobnega je ob koncu svojega mandata pri gradnji avtobusnega terminala naredila Danica Simšič.

V poskusnem obdobju obratovanja je vzpenjača zastonj prepeljala 67 000 potnikov. Obisk je bil množičen. Največkrat je šlo za obisk vzpenjače, ne pa Ljubljanskega gradu: meščani so želeli le preizkusiti to čudo tehnike, nazaj pa so se vračali že kar z naslednjo vožnjo. Do včeraj je bila v obe smeri brezplačna. K dobremu obisku so prispevali še lepi praznični dnevi; moja sopotnika – Mehičanka z možem Italijanom – sta me vprašala, ali imamo vsak dan takšno vreme. 😉

Zagovorniki nove ljubljanske pridobitve radi povejo, da je pred stotimi leti o njej oziroma o dvigalu na grad razmišljal že legendarni ljubljanski župan Ivan Hribar (ob italijanski okupaciji je naredil samomor). Žal ima Ljubljana zadnje čase same narcisoidne župane: vsi se hočejo v zlato knjigo podpisati z megalomanskimi investicijami. A rezultati ponavadi izostanejo, denar ponikne k zasebnikom, …  

Ljubljanski vlakec je prišel iz italijanskega podjetja Dotto Trains.

Glede na videno v nemških mestih močno dvomim o finančnem uspehu vzpenjače. Moji vtisi glede vzpenjač so, da se turisti raje peljejo z vlakcem na kolesih kot pa z gondolo ali vzpenjačo. Res pa je, da so okusi različni. 🙂

Festival Ljubljana, ki je zaradi organizacije dogodkov na Ljubljanskem gradu dobil koncesijo za upravljanje vzpenjače, ima v rokah škarje in platno. Cestni promet na Ljubljanski grad bo po novem omejen. Če bodo ukinili tudi vlakec, za vzpenjačo še ostajajo dobri obeti. Če pa bo vlakec še vozil, bo vzpenjača podnevi bolj prazna.

Še nekaj o naslovuVzpenjača višino 69,7 metra premaga v 60 sekundah.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: