Interna navodila v državni in javni upravi

V slovenski državni in javni upravi so interna navodila postala (kdaj že?) običajna praksa delovanja oblasti. Največji problem teh navodil je, da v njih ni zapisana samo interpretacija zakonskih aktov, ampak zakonodajo dopolnjujejo daleč preko namena zakonodajalca. Tako dejansko pridejo v neskladje z zakonom.

Do sedaj sem na interna navodila naletel v davčni in v javni upravi.

Nadaljnji problem internih navodil je – še posebej, ker so tajna – oporekanje. Ker niso pravni akt, se ne moreš pritožiti na navodila, ampak kvečjemu na sklep/odločbo, ki ti ga uradnik oziroma organ izroči. V mnogih postopkih pa sploh nobenega takšnega dokumenta ne prejmeš, ampak si odvisen od ustnih pojasnil uradnika. V takšnih primerih stranka ne more vedeti, zakaj uradnik vztraja pri zgrešenem stališču, čeprav si mu pripravljen na licu mesta prebrati konkretne določbe zakonov.

Interna pravila imajo tudi dobro plat. Predvsem poenotijo delo uradnikov. Če bi bila navodila javna, bi tudi strankam marsikdaj olajšala odvečne poti na različne urade. To dvoje bi morala biti edina namena internih navodil. Kljub dobremu namenu, pa se lahko ta – kot vedno – tudi sfiži. Ne vem, kako je danes na davčni upravi, ampak pred leti je bil tak kaos, da je imela vsaka davčna izpostava svoja notranja navodila …

Zapis je nastal po lastni izkušnji z registracijo avtomobila. Torej gre za konkretni primer. Če imaš avto, star 7 let, po sedaj veljavnem zakonu to leto ne rabiš opraviti tehničnega pregleda (ZVCP-1, člen 211). Vic je pa v tem, da ga po prej veljavnem zakonu niti lansko leto ni bilo treba opraviti. Pri dveh podjetjih, kjer opravljajo tehnični pregled, so mi ignorantsko povedali, da pregled pač moram opraviti. Seveda se tudi sam strinjam, da bi se to spodobilo; želel sem le izkoristiti luknjo v zakonu (in privarčevati 25 evrov). Odpravil sem se na Mačkovo. Po obetavnem skupnem branju zakona sem bil na koncu soočen z internimi navodili notranjega ministrstva, katerih izvod pa nisem mogel dobiti. Prejel sem le stran, ki se nanaša na ta primer. V navodilih piše, da je tudi v tem primeru obvezno opraviti tehnični pregled. 🙂

Še nekaj o naslovu: Z elektronskim pismom bom to mnenje sporočil tudi ministru Virantu. Verjamem, da vlada ima smisel za e-demokracijo. 🙂

Advertisements

2 komentarja to “Interna navodila v državni in javni upravi”

  1. Aleš Says:

    Zanimivo – lukenj je v naših zakonih sicer itak kolikor hočeš, zakaj jih potem ne bi še malce poglobili z internimi pravilniki.

    Sicer pa jaz v 211. členu nikakor ne najdem, da pregled po 7. letih ne bi bil obvezen – predvidevam, da si opravil pregled po petih letih (po starem zakonu) , zato ga moraš potem na vsaki dve (4. odstavek), ne?

    sem pa našel drugo luknjo v istem členu (5. odstavek), lmao:

    ves čas govorijo o pregledih po določenem številu let, potem pa kar naenkrat prešaltajo na dikcijo “v tempatem letu starosti”

    “(5) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, se za motorna in priklopna vozila, za katera je bil tehnični pregled opravljen v sedmem letu starosti, naslednji tehnični pregled opravi v devetem letu starosti vozila.”

    torej, če opraviš pregled pri starosti vozila 6 let in 1 dan (7. leto), lahko naslednjega opraviš pri starosti 8 let in 364 dni (9.leto) :)))

  2. ervinator Says:

    Živjo Aleš, iskanje lukenj v zakonu je očitno eden tvojih priljubljenih hobijev. 😉

    Glede tehničnega pregleda pri 7. letu starosti: sam sem 4. odstavek drugače prebral, ampak vidim, da je tudi tvoja (ter uradniška) interpretacija bolj pravilna. Dikcijo, da mora biti pregled opravljen vsaki dve leti, bi namreč lahko razumel tudi tako, da se šteje dve leti od prvega tehničega pregleda naprej (torej pri starosti 4 in 6 let). Sicer pa me potolče že prvi odstavek, ki pravi, da se tehnični pregled opravlja najmanj enkrat na leto. Če prav razumem, so vsi nadaljnji odstavki naštevanje izjem in posebnosti. Kakorkoli že, bolj nedvoumna dikcija v četrtem odstavku bi bila, da je treba tehnični pregled do osmega leta starosti opravljati najkasneje v dveh letih od zadnjega pregleda.

    Neverjetno pa je, kje si ti dejansko našel eno od lukenj tega zakona. 🙂

    Za ocvirek citiram dva odstavka iz internih pravil:
    Motorna in priklopna vozila iz druge točke tretjega odstavka 211. člena opravijo prvi tehnični pregled štiri leta po prvi registraciji, nato pa vsaki dve leti do osmega leta starosti. Motorna in priklopna vozila, ki so opravila tehnični pregled v sedmem letu starosti (opravljanje tehničnih pregledov po sistemu 3+2+2), opravijo naslednji tehnični pregled v devetem letu starosti. S takšno ureditvijo se v enakopraven položaj postavijo tako lastniki, ki bodo opravljali tehnične preglede po novem, kot tiste lastnike, ki so opravljali tehnične preglede po prejšnji ureditvi.

    Zaradi spremembe dinamike opravljanja tehničnih pregledov motornih in priklopnih vozil vam dajemo naslednje usmeritve za poenoteno delo:

    – vozila, ki so opravila prvi tehnični pregled tri leta po prvi registraciji in imajo določen naslednji tehnični pregled čez dve leti, ta pregled opravijo in nato opravljajo tehnične preglede vsake dve leti do devetega leta starosti.


Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: