Lisca, Inplet, Jutranjka

Včeraj smo se navduševali na Kopitarno, danes pa pokukajmo še v tri podjetja v Sevnici oziroma njeni bližnji okolici. Iz teh krajev prihaja tudi Melanija Knavs, ki jo je odvleklo čez lužo k magnatu Donaldu Trumpu.

V Sevnici prevladuje tekstilna in obutvena industrija. Podjetje Lisca je uspešno in prodorno podjetje, ki ga obvladujeta družini Polovič in Južna. Spodnje perilo iz Lisce je še iz časov Jugoslavije ostalo sinonim za kvaliteto. V nasprotju z italijansko/kitajsko konfekcijo so Liscini izdelki narejeni po jusu: med nasveti obiskovalcem svojih spletnih strani navajajo tabelo velikosti in navodila za izmero. Spletna predstavitev je simpatična in prijazna. Žal se niso potrudili z iskalnikom. Ta sicer najde določene pojme, med zadetki pa ne ponudi konkretnih artiklov. Predstavitev kolekcij vsebuje vse potrebne podatke, vključno s fotomodeli, vendar skoznjo omogoča le premočrten sprehod; morala bi vsebovati vsaj še pregleden seznam in dober iskalnik artiklov. Lisca seveda posluje večinoma s tujimi partnerji, zato je predstavitev na voljo v več jezikovnih različicah. A pri podatkih o podjetju so zelo skopi. Manjkajo na primer imena in priimki komercialistov (po posameznih področjih), pa tudi poslovnega poročila se ne bi smeli sramovati.

Blizu mesta je tovarna Inplet, ki izdeluje materiale za Lisco, seveda pa posluje tudi s tujino. Ni potrebno preveč poudarjati, da delajo izjemno kvalitetno. Tega žal ne odraža njihova spletna predstavitev. Lepo je, da so vključili aplikacijo flash, ampak slednja na dokaj statični strani deluje kot tujek. Zadovoljili so se s splošnimi gesli iz osnovnega učbenika za marketing: naše prednosti – ekološka zavest, zadovoljni kupec, jasna vizija; namesto da bi obiskovalca (bodočega poslovnega partnerja) neposredno nagovorili, v čem so zanj najboljša izbira. Če imajo jasno vizijo, bi jo morali jasno zapisati. Ali pa vsaj slogan! Spletne strani jim niti v okras niso …

Zgodba o Jutranjki je žalostna. Včasih so izdelovali otroška oblačila, ki so bila daleč nad slovenskim in jugoslovanskim življenjskim standardom. Glavni del proizvodnje so bili takrat seveda tako imenovani lon posli: šivali so za tuje blagovne znamke. Za razliko od Mure se niso znali učinkovito preusmeriti in samozavestno izpeljati lastnega upravljanja z znamko. K propadu so pripomogla tudi notranja oškodovanja, s čimer so neposredno oškodovali tudi državni proračun. Škoda za takšna podjetja. Škoda, da je LDS tako dolgo vladala.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: