Malcolm Gladwell: Prelomna točka

Novinar Malcolm Gladwell je knjigo Tipping point napisal kot neke vrste poslovni priročnik. Knjigo razglašam za posrečeno aplikacijo socioloških, psiholoških in socialno psiholoških teorij na marketinško naravnano delovanje. Vse je marketing. 😉

Nauk knjige je, da najbolj prodorne ideje uspejo (ljudje jih sprejmejo, kot da so najbolj samoumevne), ko prestopijo neko prelomno točko. Takrat ideja dobi značilnosti epidemije. Gladwell vpelje tako imenovane zakone prelomne točke: zakon peščice, dejavnik prijemljivosti in moč okoliščin.

Ključno vlogo pri zakonu peščice igrajo tri vrste osebnosti: poznavalci, povezovalci, prodajalci (opomba: prevajalca v slovenščino Miha Avanzo in Pavle Koltaj sta te nazive po nepotrebnem zapisala z veliko začetnico). Poznavalci nekatere vsakdanje stvare, o katerih večina ljudi sploh ne razmišlja, raziščejo z lastno mini raziskavo, izsledke pa povedo vsakomur, ki jih je pripravljen pet minut poslušati. Njihove informacije zaživijo, ko pridejo do povezovalcev. Ti imajo zelo razvejano omrežje šibkih vezi in med množico svojih kontaktov tudi (pomembno!) nekaj drugih povezovalcev. To so osebe, ki se bodo na vso moč trudile, da s popolnim neznancem poiščejo povezavo do katerega od skupnih poznanstev: “Od kje prihajaš? A poznaš tistega, ki … ?” Epidemija se prime le, če so vanjo vključeni tudi prodajalci – osebnosti, ki prepričajo in s sabo povlečejo še povezovalce.

Dejavnik prijemljivosti se nanaša na to, da mora biti sporočilo takšno, da ga ciljne skupine sprejmejo za svoje, ga ponotranjijo kot samoumevno in ki odloča o življenju ali smrti, “Ali je sploh še mogoče življenje brez svetovnega spleta?” ali pa, “V tem mestu nimamo kaj početi, saj niti McDonaldsa nima!

Moč okoliščin je dejavnik, ki ga drugače povemo z izrazom v pravem trenutku na pravem mestu, temelji pa na podmeni, da v podobnih okoliščinah veljajo enaka pravila. Tako smo teoriji pridali še znanstvenost. To je pomembno zaradi tega, ker zaradi temeljne funkcijske napake (iz psihološke teorije) ljudje praviloma precenjujejo pomen temeljnih značajskih potez pri drugih ljudeh, podcenjujejo pa pomen okoliščin: dogodke si raje kot z merljivimi vplivi neposrednih okoliščin razlagajo s “človeškim faktorjem“.

Primer ene od zakonitosti okoliščin je magična številka 150. Povprečna velikost možganskega neokorteksa pri človeku določa tako imenovano družbeno pretočno zmogljivost. Število 150 predstavlja največje velikost medsebojno povezane skupine, ki lahko vzpostavlja kvalitetni medsebojni odnos. Pri večji velikosti je potrebno uvesti zapleteno hierarhijo in pravila ter posegati z dodatnimi ukrepi, da se ohranita red in disciplina.

Avtor ne skriva težnje, da nam poda konkretne marketinške nasvete, kako sami zavestno sprožimo in usmerjamo epidemijo idej. K pisanju knjige ga je med drugim vzpodbudila skrivnost govoric. Svojo odprtost za obravnavano področje ohranja preko spletne strani http://www.gladwell.com.

Advertisements

5 komentarjev to “Malcolm Gladwell: Prelomna točka”

  1. chef Says:

    Hmmm, tole bom moral pa prebrat! Ampak preveč časa zabijem na internetu 😦

  2. ervinator Says:

    Če si prebral moj zapis, si izvedel že skoraj vse. In če te je zamikalo branje knjige, boš pri tem zagotovo užival – in jo hitro prebral. Po mojem se splača. 😉

  3. ermin Says:

    vsebina je zdravorazumsko gledano “bullshit”. cover je moj. mea culpa.

  4. ervinator Says:

    V teoriji socialnih omrežij je marsikaj zdravorazumsko videti “bullshit”. Ampak ko zadevo preštudiraš, se ti razkrije kup neverjetnih nezakonitosti sveta.

  5. Hirkani Says:

    Zanimivo tele točke. Par minut nazaj sem ugotovila, da imajo v marketingu pa točke dotika, ki so celo merljive.


Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: