Neplačano oglaševanje na spletnih dnevnikih

Včasih na radiu in celo na televiziji (pop tv) slišim reči povezovalca, da ne more navesti imena podjetja ali blagovne znamke, češ da ne sme delati zastonj reklame. Kot prvega, ki je začel s to prakso, se spomim radia Gama MM. Pri tem so šli v take skrajnosti, da so kakršnokoli omembo blagovne znamke prepovedali celo v večerni kontaktni oddaji, v zmenkarijah. V oddaji so si poslušalci domenjali zmenke za isti večer. A če se je moški na primer pohvalil, da vozi bmw 520, ga je povezovalka že oštela. Moje mnenje je, da bo vsaka oseba s smislom za estetiko in ob neki normalni izbiri radijskih postaj ob taki, neumni uredniški politiki hitro preklopila na drugo radijsko postajo.

Pred pojavom spletnih dnevnikov smo na spletu govorili o osebnih spletnih straneh. Tipična osebna spletna predstavitev je vsebovala opis interesnih področij, razširjen CV, poglobljen tematski opis, ipd. Ena od običajnih stvari je tudi objava belega in črnega seznama podjetij: s katerim podjetjem ima avtor dobre izkušnje in s katerim slabe. Gre seveda za neplačano oglaševanje. Avtor spletne strani se tega jasno zaveda, saj je ravno to namen: razširiti dobro ime podjetij, s katerimi si zadovoljen, ter opozoriti na slabo prakso tistih, ki te ujezijo. To je eden od skupnih elementov nekdanjih okornih osebnih predstavitev in današnjih spletnih dnevnikov.

Spletni dnevnik je odličen komunikacijski kanal za sporočanje osebnih preferenc oziroma za razdajanje izkušenj. Trdim, da je s tega vidika neplačano oglaševanje na spletnih dnevnikih eno najbolj naravnih in koristnih stvari. Torej bom za skrajno bedasto trditev označil izjavo, da ta spletni medij reklamnim vsebinam ni namenjen. Neumno je reči že to, da so ali da niso spletni dnevniki sploh čemu splošnemu namenjeni. Če greš s tovrstno logiko do skrajnosti, postanejo problematične celo recenzije knjig, ki jih prebereš … 

Vsak posamični avtor vendar definira namen svojega spletnega dnevnika, kakor se pač (vsakič) odloči. Težnje po enotenju dnevniškega prostora in “vzgajanju” drugih po svojih vzvišenih predstavah sicer obstajajo. A to je iluzija tistega, ki ne razume, da je spletni dnevnik najprej individualna stvar avtorja.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: