Skrajni čas, da začnem hujšati

Danes sem se namenil napisat nekaj pametnih o hujšanju. Kljub temu da se je radio Hit cel dopoldan ukvarjal s traparijami Vide Petrovčič in njenim hujšanjem, si nisem premislil. Zapis posvečam Sabini Obolnar. 🙂

Hujšal bom en mesec, znebil se bom 10 % teže in 10 % obsega pasu. Kako?  

Pomagale mi bodo izkušnje kolegic, ki so v spletnih dnevnikih pisale o hujšanju. Na primer jasno je, da se ne bomo šli bruhanja in drugega škodljivega početja, za katerega se tudi Lolita zaveda, da uničuje zdravje. Hiranje oziroma izgubljanje mišične mase ni pot do zdravja. Še ena izkušnja, pri Saši: če se diete ne držiš, ti ne bo pomagala. Karmen je ubrala strogo disciplino: nič belih ogljikovih hidratov, zato pa veliko gibanja; v njenem dnevniku me je presunilo, da na začetku ni mogla teči več kot pet minut skupaj, vendar je v kombinaciji s hojo in počitki le vztrajala, in nadležni kilogrami so se stopili. Se pravi, treba bo teči – morda ne toliko kot Tejka, in Lagrangeya, vsekakor pa redno. Tejka je našla nekaj prepričljivih člankov o tem, kako pomembno je razdeliti dnevno količino hrane v 5 ali 6 obrokov.

Nasvet glede čim večjega števila obrokov je zame zelo koristen. Če namreč 8 ur sedim za računalnikom in jem kvečjemu sadje (še posebej nevarna so jabolka) in zelenjavo (?), me prične boleti glava. Tega problema nimam, če ne delam za računalnikom. Ogljikovim hidratom se seveda ne bom odpovedal, čistega sladkorja (in soli) pa se itak že otepam. Skratka, napačna dieta je eden od dejavnikov, ki povzročajo glavobol. Pomembno je, kaj ješ, in se držati nasvetov, česa ne smeš. Predvsem je treba prisluhniti svojemu telesu, ki sámo natančneje od vseh strokovnjakov (dietetikov) pove, kaj je najbolj zdravo. Kar je za nekoga zdrava pot, za koga drugega ni …

Sledijo sklepne napovedi. Da ne bom preveč za računalnikom, grem čim prej na potovanje. Ko pridem nazaj, bom ob večerih redno tekel. Dokler dopoldne ne pojem vsaj dveh obrokov, ne bom jedel jabolk in pil kave. Kaj še? V hladilniku imam polovico čokolade. To bom stran vrgel, ker je itak mlečna (če bi bila črna, bi še pomišljal). Problem so tudi jabolčni sokovi – čeprav so brez konzervansov in brez dodanega sladkorja. Za en mesec jih bom poslal na počitnice. Pijem veliko vode.

Sabina, tudi vam bi se prilegle počitnice! 😉

22 komentarjev to “Skrajni čas, da začnem hujšati”

  1. Karmen Says:

    Ervinator, toplo pozdravljam tvojo odločitev, da konkretno ukrepaš in poskrbiš za svoje zdravje.

    Prvi dnevi so težki, ampak potem gre vedno lažje. Tukaj smo, da te spodbujamo in ti stojimo ob strani!

    Karmen (minus 21kg, ki že lahko teče 35 min skupaj :- )

  2. aly Says:

    Pa kaj je s tabo? Ti nisi normalen, ker prebiraš bloge! Zapravljaš dragoceni čas in denar z ljudmi, ki ne pišejo nič o svojih napakah. Ker spremljaš toliko blogov, moraš presedeti cele dneve in noči pred računalnikom, pri tem pa si pomagaš z znanimi in neznanimi substancami! Sploh pa ne moreš uresničiti svoje namere, da bi shujšal, kajti blogi so prostor za frustracije in pridobivanje teže. Sploh pa so shujševalne kure čisto napačno poimenovane živali.

  3. ervinator Says:

    Aly, žal mi zadnja kolumna Obolnarjeve ni dosegljiva. Prepričal sem se že, da so v njej neumnosti, zdi pa se mi tudi, da je marsikateri spletni komentator pretirano reagiral. Shujševalnih kur nisem omenjal; domnevam, da kura v njem sploh nima veze z živalmi, ampak pride od kurative. Zavedam se, da spremljam preveč spletnih dnevnikov. Ko pridem s počitnic, jih bom zagotovo precej manj. Če z ljudmi zapravljam čas, ga marsikdo, ki ga poznam, še veliko bolj. Pač, nismo vsi idealno optimalni. Kar pa se tiče substanc, raznih kol ne pijem več, alkohol redko in malo, kadim ne, praška in tabletk ne jemljem sploh. Tudi glede jabolčnega soka bom ukrepal.
    To je nekaj razlogov, zakaj sem zapis posvetil Sabini O. 🙂

    Karmen, hvala za spodbudo. Še enkrat čestitam! 😉

  4. aly Says:

    Se opravičujem, sem mislil, da si jo uspel preleteti. No, če bi jo, bi takoj opazil, da so moje poševno pisane besede pravzaprav besede Sabine O. – z njimi naslika, kakšni dejansko blogerji po njenem videnju smo. Tako mi ni bilo težko projicirati te predstave nate (tako namreč tudi tebe in mene vidi ona) – izključno v porogljivem smislu. S svojim komentarjem se rogam le eni osebi in zagotavljam ti, častna blogerska, da to gotovo nisi ti 😉

  5. ervinator Says:

    Aly, odgovor sem napisal z védenjem, da si citiral Obolnarjevo in da leti nanjo. Moj odgovor tebi je bil v resnici odgovor Obolnarjevi.

  6. aly Says:

    Aja, tako zagret v pojasnjevanju in razpihovanju zmede sem pozabil pridati mnenje: vsekakor so reakcije blogerjev pretirane. Če mačku stopiš na rep, zacvili, pravijo. Ampak kako se lahko počutiš užaljenega, če te nekdo vrže v en koš skupaj s skupino več tisoč (oz. milijoni, če gledamo svet) ljudi na podlagi površnega preleta tako velikega predmeta raziskovanja (izključno za dotični uvodnik je preletela slovensko blogosfero)? Dobro, blogi nekaterim res veliko pomenijo in so se zanje pripravljeni boriti. Ampak borba se odvija na napačnem terenu – Sabina O. je uspela prenesti bitko na sovražnikovo ozemlje. Menim, da je edina potencialno smiselna bitka med stranmi One.

  7. aly Says:

    Uf, blamaža. Klanjam se 🙂

  8. Αναμαρια Says:

    Tole hujšanje “oblogarjev” je pa očitno ena najbolj naprednih web 2.0 verig 😆

    PS: Ko sem začela prebirati vrstico o Loliti in bruhanju, sem bila prepričana, da boš takšno metodo zavrnil z znamenitim “Fantje tega ne počnemo” 😉

  9. zvoni Says:

    Lahko samo dodam, da je Vida petrovčič ne samo shujšala, ampak je tudi osebnostno naredila velik korak v življenju, kdor tega ni opazil ga bo še moral.Lep pozdravček.

  10. ervinator Says:

    Aly, kolumno sem končno lahko prebral … Njeno usajanje nad uporabniki spletnih tehnologij je do skrajnosti prežeto z neverjetnimi oslarijami. Sabina Obolnar nima pojma.

    Αναμαρια, še vedno si težko predstavljam, da toliko žensk dejansko to počne – da so bulimične.

    Zvoni, joj, celo dopoldne sem jo poslušal. Obup!

  11. jasmina137 Says:

    o boh pomagi… prav res, O(b)-up!

  12. Super Tine Says:

    Res, pravkar sem se vrnil z dopusta in resnično, po takem dogodku, ki sem ga doživel, bom kar takoj začel hujšati…
    Kaj se mi je zgodilo?
    Ko sem ležal na plaži so prišli 4 od Greenpeace-a in me začeli porivati v morje…
    =D

  13. ervinator Says:

    Na počitnicah ponavadi shujšam, ampak zdaj se odpravljam v državo, kjer prebivalci v povprečju v Evropi največ porabijo za hrano. Pa hrana tam ni draga …

  14. Αναμαρια Says:

    Se boš pač “zadnjič” pred shujševalno ooornk najedel. Samo še to, potem pa rees začneš 😉

  15. grison Says:

    Za en teden greš s kolesom v hribe in se voziš gor in dol po klančkih in gozdnih poteh, zagotovo shujšaš za 10% 😉 .

  16. uros1981 Says:

    Ne bi znal navesti kakšnih nasvetov glede hujšanja, lahko pa povem, da kdaj zjutraj pomaga, da ne planeš takoj po hrani, ampak raje piješ vodo (jaz ponavadi nekje dva kozarca) in se razgibavaš. Potem ponavadi sledi jabolko ali še bolje dve. Za dopoldansko čiščenje, če prejšnji dan preveč poješ ali če zaslišiš svoje telo, da je preobremenjeno in prepolno. Vsaj jaz sem pa tja to naredim …

    Nasvet: če zunaj dežuje in dež odslovi popoldanski tek, te lahko malo zadiha tudi kolebnica. 😉

  17. Tejka Says:

    Tejka ima pa zdaj kar slabo vest. Upam, da se me ne bere tako, kot da jaz strašno veliko laufam. Sploh ne veliko (zadnje čase), še manj pa hitro. Zraven kakšnega resnega tekača izgleda, kot da stojim na mestu.

    Se mi pa zdi -10% veliko za samo 1 mesec. Preveč. In prehitro. Vsekakor je pa spoštljiva odločitev. Občudovanja vredno.

    Tale tvoj prispevek me je pa pripravil, k temu da razmišljam o sedenju v službi. Tako si, kadar se spomnim, vzamem kakšno minuto za raztezanja med 8 ali več urnemu sedenju.

    Komaj čakam, da preberem, katera je ta evropska dežela.

  18. zvoni Says:

    Joj, zakaj vam gre Vida tako na živce. A sploh veste kako grozna je bila včasih. Zdaj je pravi cuker in vidi se ji da je zadovoljna sama s sabo.

  19. alcessa Says:

    Ervinator odhaja v Francijo? 🙂

  20. sv3der Says:

    porabijo za hrano cesa? denarja? casa? sestavin? … 😉
    ce je to francija ti celo uspe, shujsati namrec, samo poglej kdo je najbolj vitek in najdlje zivi v evropi …

    lepe pocitnice

  21. ervinator Says:

    Ta država je Španija. 🙂 Po desetih dnevih intenzivnega programa je stanje minus 4 kg (se pravi 4 %), po dveh dneh regeneracije v Nemčiji pa plus 1 kg. Glede hrane se nisem prav nič nazaj držal – v Madridu sem na primer v enem dnevu dvakrat šel v all-you-can-eat. Uspeh je bil v tem, da sem kalorije tudi intenzivno kuril. Načrt za 10 % sem verjetno preveč ambiciozno zastavil, a če bi Španija malo dlje trajala … Sedaj pride na vrsto teden Slovenije. 😉

    Sv3der, porabijo največ denarja (predvsem) in časa (bistveno), sestavin pa niti ne (z začimbami se ne trudijo pretirano). Pravzaprav sem pričakoval, da bodo cene nižje.

    P.s.: Posnel sem 10 GB materiala. Reportaže pridejo kasneje. 😉

  22. ervinator Says:

    Kdor rad eksperimentira z dietami, kdor ne loči med pojmi hujšanje in hiranje/stradanje, pa tudi vsak, ki pretirava s športom – naj si zavrti oddajo o kaheksiji, nevarni bolezni napačne presnove, ki se navadno pojavi kot spremljevalna bolezen kake druge osnovne bolezni.


Oddajte komentar

