Plakati volilne kampanje 2008

Politične stranke s plakati sporočajo hoteno, pa tudi nehoteno vsebino. Predvolilna sporočila so namerno oblečena v simboliko, a mimoidoče nagovarjajo tudi z nezavedno govorico.

V nadaljevanju predstavljam, kaj mi politične stranke s plakati sporočajo med letošnjo volilno kampanjo.

Na nekaterih plakatih SDS so v ospredju politični kandidati, na drugih so veseli in zadovoljni prebivalci v različnih situacijah. Oboji plakati imajo lepo naravno ali urbano ozadje. Kot takšni ne vzbujajo veliko pozornosti. Opaznejši so plakati s praznim, modrim ozadjem, čeprav so dolgočasni, nekreativni. Na avtobusnih postajališčih so na ogled manjši plakati brez kandidatov. Pri teh je v modrem polju zgoraj izpisana neka že izpolnjena obljuba, v rumenem pod njo pa obljuba za naslednji mandat.

Ob vodilnem volilnem sloganu na plakatih pogrešam individualizirana sporočila posameznih kandidatov. Opaznost plakatov manj znanih kandidatov nekoliko poveča prisotnost Janše ob kandidatu. Velike stranke (ki so praviloma sredinske) si drznejše plakate pravzaprav težko privoščijo.

Slogan Slovenija na pravi poti (kot variacija na Seguelov Slovenija gre naprej) poudarja, da je vlada uspešno delala in da naj tako dela tudi naslednja vlada. Slogan je zapomljiv in udaren, pozitivno vabi na volitve. Dodatni slogan Nadaljujemo skupaj morda obljublja veliko koalicijo oziroma nakazuje odprtost za sodelovanje, dejansko pa je beseda skupaj že precej obrabljena s prejšnjih volitev.

Plakati SD so praktično vsi narejeni po isti matrici. Že na daleč je jasno, da gre za volilne plakate: slika kandidata v velikem planu na belem ozadju, obkroža ga prepoznavna politična barva stranke, izpostavljen je tudi logotip, pod njim ime in priimek kandidata. V spodnjem robu plakatov je izpisan skupni slogan Odgovornost za spremembe. Po eni strani torej poudarek na posameznih kandidatih, po drugi strani pa vsi sporočajo eno in isto: da želijo več odgovornosti in da obljubljajo spremembe.

Plakat z Borutom Pahorjem se mi zdi preveč podrejen spletni predstavitvi. Medtem ko so Crnkoviča najbolj zmotile fotošopirane oči, pa na mojih fotkah niso tako problematične. Bolj moteč se mi zdi Pahorjev pogled nekam v predel trebuha, in ne v oči; v enako smer gledajo cariniki. Pahor naj bi menda gledal v tisto tipko, ki leze po zaslonu pred njim.

Za kakšne spremembe se sploh zavzema Pahorjeva ekipa, mar samo kadrovske? Naštevanju volilnih obljub je namenjen megaplakat brez slik kandidatov. Na njem so v drobnem tisku naštete obljube: če kdo verjame, če se komu da brati in kdor sploh lahko prebere, kaj na primer piše na vrhu. Da ne bo kdo rekel, da programa Socialdemokratov ne pozna.

Plakati stranke DeSUS so v precej ubogem stanju. Ni mi uspelo najti spodobno ohranjenega (in hkrati še nepočečkanega) megaplakata z Erjavcem. Oblikovno so plakati tipično volilni, slika na beli podlagi je ostro ločena od besedilnega sporočila na modro-zeleni barvni kombinaciji stranke.

Živeti boljeZa vse generacije? Groteskno je, da stranka upokojencev na plakatih poudarja zavzemanje za vse generacije. Slogani sicer dajejo vtis, kot da so v DeSUS-u od vsake stranke (iz prejšnjih kampanj) kaj prepisali. Vseeno se zdi, da sporočila volivce prepričljivo vabijo na volitve: Skupaj bomo uspeli, Volite zase, Nadaljujmo skupaj.

DeSUS-u se zahvaljujem predvsem za plakat Martina Jakšeta, ki je prava burleska. Posmeh porodi že njegov izraz na obrazu, potem izjava o osmici kot srečni številki, sledijo trije pogojniki, na dnu pa volilno geslo iz dvaindvajsetih besed:. DeSUS pristaja na „razprodajo družbenega premoženja”, vendar se mora kupnina porabiti za pokojnine.

Od plakatov stranke Zares sem najprej opazil dva megaplakata brez slik, zgolj z besedilom, ki je videti kot anonimka. Izven Ljubljane, pa tudi v okolici Fužin, sem kasneje našel tudi klasične volilne megaplakate s slikami kandidatov. V Ljubljani so plakati s kandidati manjši, postavljeni na pločnike ali nalepljeni na avtobusna postajališča. Inovacija so plakati, ki otročje simbolizirajo „Novo politiko”.

Domnevam, da glavni namen praznih megaplakatov sploh ni „brezplačna vsebina”, ampak želi Zares nase opozoriti predvsem z barvo. Več ko je v kraju oranžnih površin, bolj daje Zares vtis velike stranke. Žal pretirano poudarjanje barve kot simbola spominja na neko preteklo partijo, zaradi katere je bilo včasih vse rdeče.

Zares je edina stranka, ki s svojimi plakati izvaja klasično negativno kampanjo. Tako s plakati tudi simbolno komunicira svojo podobo demagoške stranke. In kaj, če si je 46 nadzornikov podjetij v vsem letu izplačalo sejnine v višini skoraj 1000 povprečnih mesečnem plač? Kako naj vem, ali je to veliko ali malo? Po mojem mnenju je pravi problem neodgovorno delo nadzornikov v podjetjih, prej kot sama višina sejnin.

Plakati SNS so vizualno nagravžni, a vsekakor močno prepoznavni. Slogan je udaren in preprost, v bistvu pove, kaj je strankino bistvo: ne vsebina, ampak gobcanje. To na drzen način potrjuje plakat Jožeta Brusa, ki niti med fotografiranjem ne more odložiti telefona. Kot kaže, se SNS tudi letos bori za politično apatični del mladeži, ki ji ni mar za globljo politično vsebino.

Plakati LDS naredijo frajlasto predsednico še mladostnejšo. Nisem opazil megaplakatov LDS s katerim drugim kandidatom. Tako je videti, kot da gre za podmladek stranke mladih. Barvna podoba je skrajno preprosta, moder napis na beli podlagi. Pridruži se prihodnosti zveni sanjavo, preberem ga kot Nekje v oblakih. LDS se želi ponašati s kadri, zato Ljudje delamo Slovenijo. Sredi volilne kampanje je LDS h Kresalinemu obrazu prilepila dostavek: Edina prava pot je pravna pot. S tem so postali plakati LDS modrejši.

Do letošnje kampanje sploh nisem vedel, da je barva SLS zelena. Tega letos ni mogoče prezreti. Strankina zelena je dovolj pastelna, da je primerna tako za podlago besedilu kot sliki. Smiselne povezave med zelenim jabolkom in sloganom Gremo v akcijo sicer ne vidim. Nehoteno simboliko vidim v tem, da je SLS ugriznila v kislo jabolko in v svoje varstvo sprejela nezrele mladince iz SMS. Staviti na nove obraze in računati na zdravo pamet se zaradi razsodne umirjenosti utegne kar dobro iziti. Upam le, da poziv k akciji nima razprodajnih namenov v smislu, da so v SLS spet pripravljeni prodati svoja načela za vstop v katerokoli vlado.

Plakat NSi z balo sena ni najboljša izbira za urbano okolje. Pohvalno je, da so pri kandidatih izpisani naslovi njihovih spletnih predstavitev. V sloganu Prava zgodba se šele piše je poudarjena beseda šele, kar daje slutiti, da bomo še dolgo čakali, preden bomo zgodbo lahko prebrali. Naslednji korak je še boljša Slovenija, lahko verjamem, ampak zanima me, koliko in kateri koraki še manjkajo. Vse, kar lahko povem, raje naredim? Že prav, da ste delavni, ampak vseeno bi lahko povedali, kaj ste že naredili.

Glavni plakat stranke Lipa je videti kot napovednik za film s stripovskimi junaki. Slogan Moja Slovenija je drugačna je domoljuben in ponuja neke spremembe. Katere spremembe: davčni inšpektor se na primer zavzema za ukinitev dohodnine. Nedvomno zelo opazno in udarno sporočilo, a drugo vprašanje je, kdo jim verjame.

Plakat KDS poudarja tradicionalne krščanske vrednote. Slogan Glas tihe večine nagovarja volivce, ki se volitev neradi udeležujejo. Čeprav je abstinenčna večina tiho, naj se njen glas na volitvah sliši? Bojim se, da slogan v resnici izzveni čisto drugače: karkoli si že misliš, to povej tiho oziroma šepetaje. To ni udarno sporočilo, zaradi katerega bi se na volišču spomnil te stranke ali jo celo obkrožil.

Plakat Liste za pravičnost in razvoj je z rumeno-vijolično barvno kombinacijo dobro opazen. Žal je slika videti kot iz katastrofičnega filma, s prizorišča tragedije pa odhaja protagonist Stojan Auer. Izberi sebe, pojdi na volitve, ali pa se ti bo zgodilo isto kot veselim nesrečnikom na fotografiji!

Plakat Liste za čisto pitno vodo (in pravično Slovenijo) je vizualno videti kot obvestilo podjetja Vodovod – kanalizacija. Tudi naslov spletne strani ne pripomore k prepoznavnosti Liste. Da gre za volilni plakat, je tudi iz sloganov težko razbrati. Pri nas imajo prednost ljudje, ne stvari? To bi lahko bil kadrovski oglas. Ni velikega bogastva brez zločina? Ali je treba zato preprečiti gradnjo islamskega centra? Uboga država, v kateri pametni molčijo, bedaki govorijo, a barabe bogatijo? Gotovo, ampak takle slogan neopredeljene odvrača od volitev, ne pa vabi. Človek potrebuje zdravje, korajžo in iskreno besedo? To prej dobiš v cerkvi kot pa na volitvah.

Če odmislim, da so kandidati na fotografiji videti nekoliko poševno, je plakat Stranke slovenskega naroda kar všečen. Vendar je slogan Združuje nas skrb za narod premalo konkreten, saj lahko z njim pokriješ skoraj karkoli.

Plakatov Zelenih Slovenije praktično ni, tale miniplakat je v družbi drugih plakatov v parku Zvezda. Nova pot? Ne razumem, zakaj takšne neprepoznavne stranke sploh kandidirajo. Edini smiselni odgovor se mi zdi, da čakajo na pripojitev h kateri od večjih strank.

Zelena koalicija je menda odcepljeni del nekdanjih Zelenih. Okolje v državni zbor? Brez skrbi, tudi letos bo v parlament navoženo veliko gnoja.

11 Responses to “Plakati volilne kampanje 2008”

  1. ervinator Says:

    Nekaterim se beseda skupaj v volilni kampanji še ne zdi dovolj obrabljena. Trojček KGB je včeraj na Prešernovem trgu posnel volilni oglas, v katerem v en glas zastokajo: „Zmagajmo skupaj!”.

  2. karolina Says:

    super objava.🙂
    Auerjeva stranka s kombincijo rumene in vijolične barve očitno nagovarjajo volilce v Mariboru … drugje njihovih plakatov niti nisem videla…
    Zame zmaga plakat Nove Sovenije z balo sena.🙂

  3. Anamarija Says:

    Kaj porečeš na tole?😆

  4. ervinator Says:

    Plakatov LPR je v Ljubljani dosti. Auer je prepričan, da mu ankete narobe kažejo rezultat okoli nič odstotkov.🙂 Na televiziji Net sem ujel predstavitev njihovih kandidatov. Hm, skoraj vsi so Štajerci, no, nekateri so tudi iz Sevnice ali Krškega. Zanimiv je pa tudi njihov plakat ob avtocesti za Trojanami, v smeri Celja, na katerem piše Dobrodošli na Štajersko.

    Kaj porečem na opis ali na reklamo? Opisa raje ne komentiram, modra barva SDS pa se mi zdi presvetla, jelinčičevska.

  5. Poslovni utrip Says:

    nič posebnega – klasičn dolgočasnii volilni plakati edino malo izstopajo plakati Zares, precej čudaška pa je tale bala sena.

  6. holms Says:

    najbolj pritegne SSN s svojo poševnostjo

  7. Borut Pahor se bo političnih botrov težko otepal « Neodvisni politični dnevnik Says:

    […] Janši, posredno pa tudi svojim strankarskim „svetovalcem”. Skrivnostni pogled na njegovih volilnih plakatih in drnovškast nasmešek ob razglasitvi verjetnih rezultatov volitev morda nekaj povesta o […]

  8. Zares je stranka partijske religioznosti « Neodvisni politični dnevnik Says:

    […] simbolov je Zares zaznamovala svoje začetke, svojo predvolilno demagogijo in tudi volilni boj (plakati in na primer video na Tromostovju kot simbol trojnosti). Na simbolih temelji tudi Zaresovo […]

  9. F1 Says:

    Leskovar izgleda kot ena pederčina.

  10. ervinator Says:

    Morda tale novica pojasni Perićevo zavzemanje za odpravo dohodnine:

    V tistem času sem se tudi večkrat zdravil in jemal pomirjevala.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: