Plakati za volitve v EP 2009

Na ogled letošnjih političnih plakatov se odpravim z vprašanjem, ali je posamezna politična stranka na evropskih volitvah 2009 obrnjena sama vase, Slovenijo ali EU.

SDS: Slovenija zmore več

Slogan SDS je udaren, povezovalen in spodbuja k akciji. Načeloma bi ga lahko razumeli tudi kot Türkov poziv k samozavestnemu nastopu Slovenije v mednarodni skupnosti. Vendar iz izjav kandidatov – še bolj pa iz Janševe („Evropske volitve potrebujemo kot močan streznitveni signal za sedanjo vladajočo izvršilno oblast”) – izstopa notranje politična ost kandidature SDS.

SD: Ljudje smo prvi. Nova smer Evrope

Slogan SD zveni kot poceni volilna floskula. Fajonova, ki menda sploh ni članica SD, želi „najti konkretne rešitve za tiste državljane, ki so se dejansko znašli v najgloblji krizi, za katero pa pravzaprav niso bili sami krivi.” Nosilec liste, Zoran Thaler, ki menda prav tako ni član SD, pa butne takšno (Trenja 4.6.2009): „Če je kriza, naj bo kriza za vse!”

Evropa je baje na napačni poti, ker se je okužila z neoliberalnimi idejami desnice. Zato želi SD popeljati EU v novo smer! Osvoboditi Evropo! Poslanstvo socialnih demokratov je torej višje, nad ljudmi, a vendar v dobro ljudi. Socialdemokrati v svojem bistvu doživljajo in predstavljajo EU kot internacionalo. Nova smer, nova ideologija, nova politika? Nova gripa …

Zares: Vzemimo Evropo zares

Slogan je zapomljiv, pozitivno naravnan, udaren in spodbuja k akciji. Vsekakor je Zaresov evropski progam usmerjen k ozaveščanju glede pomena evropske politike za Slovenijo. Največji problem Zaresove kampanje je kakopak v nosilcu liste, Ivu Vajglu. Zato bo Zaresova lista verjetno edina, na kateri bodo preferenčni glasovi (za Mateja Lahovnika) odločilni.

NSi: Blizu ljudem.

Slogan NSi je po mlačnosti in vsebinski praznosti na nivoju SD. Koga pa zanima, ali se stranka v evropskem programu zavzema za malega človeka, ki ga je gospodarska kriza najbolj prizadela, za več solidarnosti in za socialno tržno gospodarstvo, za več zdravja in čistejše okolje, za mlade, za delovna mesta, za ljudi. Prepričljivejši je komentar na programe nekaterih drugih strank: NSi v volilnem časopisu na (pre)majhnem prostoru zapiše, da so temelje Evropske zveze postavile demokrščanske stranke. Nova Slovenija je očitno evropsko usmerjena, vendar pa si iz evropskih volitev verjetno obeta preveč političnega kapitala za teren v Sloveiji.

DeSUS: Za socialno Evropo, za vse generacije.

Stranka DeSUS je v svojem temelju upokojenska, nagovarjati pa želi vse generacije: „Stranka DeSUS s samostojnim sodelovanjem na volitvah v parlament Evropske Unije želi pritegniti upokojence, invalide, delavce in vse tiste, ki so socialno ogroženi zaradi globalne gospodarske krize.” Za namen volitev v Evropski parlament so se na plakatu potrudili le toliko, da so v slogan vključili besedo Evropa. Očitno je, da je stranko nad površjem ohranja le še humor njenega sedanjega predsednika. Stranka je na EU-volitvah obrnjena vase, smisel njene kampanje je biti nekje zraven ob cesti.

LDS: Z EU bomo ravnali v rokavicah. Odločno, po pravilih.

LDS s to besedno igro sporoča, da pravzaprav ne ve, kaj hoče: naj bo previdna oziroma nežna (ravnanje v rokavicah), ali naj se boksarsko tepe na robu dovoljenega.

„Štejejo izkušnje in odločnost” – tega jim v LDS res ne bi smelo manjkati. Vprašanje je, ali to njihovi rezultati potrjujejo. Jelko Kacin na volilnih letakih ni tako odločen kot v živo. Pod tole se je podpisal: „V Evropskem parlamentu se bomo borili za to, da nas bodo slišali in videli.” In nadaljuje: bomo, bomo, bodo, bomo, …

Ampak, ali ne bi bilo v primeru LDS bolje govoriti v sedanjiku namesto v prihodnjiku: kaj delajo (pa tudi, kaj so delali)? Sporočilo LDS je torej nekonsistentno. V njem je nezavedno izražen dvom v svoje kvalitete. LDS je po eni strani izrazito obrnjena vase, po drugi strani pa izraža religiozno privrženost evropski ideji (Manifest ELDR).

SLS: Evropa se začne v Sloveniji. Pripravljeni na novo zaupanje

Slogan SLS poudarja nacionalizem in obupno prosi za podporo. Dovolj pove naslednja utemeljitev v evropskem programu: „Na ekonomska vprašanja Evropske unije je potrebno gledati z vidika ekonomskih vprašanj Slovenije. Najprej je potrebno ugotoviti, kaj si Slovenija želi in potrebuje in šele potem je mogoče govoriti o tem, kakšna stališča bo zagovarjala v Evropskem parlamentu.”

SMS & Zeleni Slovenije: STOP izkoriščanju

Stranka SMS skupaj z Zelenimi zagovarja stališča na tipično civilno-družbeni način: povsod vidi samo zatirane oziroma deprivilegirane. Vendar ob tem ne ponudi nobene realistične rešitve, kako bi bilo sploh možno dolgoročno izkoriščati vse ostale, da ne bi bili več izkoriščani „mladi, delavci in starejši, narava, človekove pravice in demokracija.” Stranka je obrnjena nazaj, v naravo.

KSS: Pomladimo staro celino

Edina stranka, ki je za nosilko liste izbrala žensko. Krščanski socialisti Slovenije želijo v Evropo prinesti pomladitev, svežino idej, iz Slovenije pa narediti deželo inovacij. Z inovacijami mislijo predvsem „nove modele upravljanja gospodarskih družb”, in sicer alternativne oblike lastništva, kot so na primer delavske kooperative. KSS daje vtis družinskega debatnega krožka, in nič več.

P.s.: Moje preference strank po EU-profilerju.🙂

One Response to “Plakati za volitve v EP 2009”

  1. ervinator Says:

    Volitve so pokazale, da volivci Zaresa vendarle podpirajo Vajgla za poslanca v Evropskem parlamentu. Od skupno 44.627 volivcev Zaresa (brez glasov iz tujine) jih je Vajgla preferiralo 20.735, Lahovnika pa 10.626.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: